Framtiden?

Jag sitter och pratar med Sandra på msn om framtiden, snart är det ju faktist dags att flytta hemifrån och skaffa jobb..
Vi tar studenten om exakt 269 dagar, alltså den 5 juni (alla är välkommna att ge mig presenter då, haha) och jag har sedan länge planerat att flytta iväg till Göteborg under nästa sommar med Daniel i någon mysig lägenhet. Men vad ska vi äta på då? eller sitta på? eller titta på? Hur ska vi få ihop till allt vi behöver när man bor själva utan föräldrar. Självklart kommer jag skaffa jobb när jag kommer ner, men det får nog bli att skippa de vanliga julklappsönskningarna i år samt födelsedagspresenterna och kanske till och med studentpresenterna, de kanske borde ersättas med tallrikar och bestik? Vore faktist behövligt, kanske kan önska mig lite både och, lite roliga saker och lite behövliga saker. Har hittat tallrikar på IKEA som jag vet både jag och Daniel vill ha, svarta och fyrkantiga så klart, 40 kr styck både djupa och flata, vilket skulle vara perfekt för oss. Sen finns det ju sånna startboxar med stekpannor och grytor, sånna vore också bra.
Sen så vill jag ha massa olika glas till allt möjligt, flera fina och stora vinglas, cocktailglas och självklart vanliga dricksglas man kan ha till middagen....

Det svåra blir dock sen när de gäller de dyrare sakerna, det är ju inte direkt så att vi kan önska oss en soffa för 12.000 (ja den vi vill ha kostar så mycket, och ja vi har redan kollat inredning till våran oköpta lägenhet på IKEA) eller massa pengar till en TV. Inte för att någon använder tvn speciellt mycket eftersom vi är två dator nördar ist men ändå, kan vara en social sak bara att ha framme. Sen alla andra möbler, säng är ju inte lika viktigt, även fast vi båda vill ha en dubbel säng så kan vi faktist klara oss på en 120 cm säng tills vi får bättre ekonomi. Sen har vi självklart vissa möbler redan, som min svarta bokhylla och Daniels vita bokhylla, Daniels bruna garderob (om han ens ska ha kvar den nu)

Ja herregud, nu får jag lugna ner mig, det är trots allt ca ett år kvar, för som Sandra också sa så kan jag ju bo hemma under sommarn och jobba massor så jag får pengar till möbler och liknade, det första jag ska köpa är soffan! Nej nu ska jag nog ta och sova, men först ska jag ringa Daniel och berätta om mina planer

Sen kanske jag ska lägga till att det kanske inte alls går så här lätt att flytta över till Göteborg, eftersom Daniels familj nu kommer flytta ner till Skåne och svika Göteborg,  men vi får helt enkelt se =)
2008-09-08 @ 22:04:28 Mitt liv Permalink


Kommentarer
Postat av: Annika

Förhoppningsvis skaffar DANIEL att jobb i Skåne, betalar liten peng hemma och sparar till ni flyttar ihop. Annars finns ju presentkort till nästan alla affärer så stundentpresenten är kirrad./KRAM

2008-09-09 @ 21:37:43
Postat av: Robin

Vi borde verkligen njuta av vårat sista år i skolan, dagarna vi alltid träffade våra kompisar och hade minst en skrattattack dagligen! Skolan är som.. nää GYMNASIET är någonting man tänker nu på som "Gud va jobbigt" men om 1 år kommer säga "God i miss it".



Att börja jobba har sina fördelar, man får en stadig inkomst och även fördelar på de juridiska aspekterna. Men givetvis kan man inte säga "Ääääh jag tar en sovmorgon". Det funkar inte längre..



Vi har nyss haft vårat sista sommarlov.. aldrig mer kommer vi bara kunna slappna av i 2 månader, inte förens vi går i pension. Är vi arbetlösa kommer vi vara sjukt stressade av att inte ha ett jobb.



Dagarna kommer innehålla arbeta, äta, sova. Vi kommer aldrig träffa 300 stycken ungdomar i våran ålder dagligen. Vi har dessutom chansen att lära oss det vi valt själva att plugga om. Vilket gör det hela mycket intressantare...



Jag kommer i alla fall sakna skolan som fan.. Studenten kommer vara en dag med blandade känslor, äntligen är pluggandet över.. men det sociala livet tar stryk vare sig vi vill eller inte.



ENJOY THE LAST YEAR

2008-09-22 @ 07:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0