Får äntligen berätta!

Nu är jag tillbaka i bloggen igen, anledningen till att jag inte skrivit så mycket på senaste tiden är för att det ända jag har velat skriva om är om just en grej som jag absolut inte fick berätta! Fick veta detta i måndags och allt har varit hemligt tills ikväll...

Det är nämligen som så att för två tisdagar sedan kom det två tanter eller vad man nu ska kalla dem och intervjuade min UF grupp (jag var fast i göteborg och inte kunde närvara). Anledningen till detta var att UVP (upplands väsby promotion) har en utmärkelse varje år som heter "Väsbys bästa UF företag" .
Tydligen gick det väldigt bra för mitt företag eftersom jag i måndags då fick ett samtal från Nilla som jobbar på UVP som berättade att vi då hade vunnit, och att på ondag (alltså idag) skulle det hållas en stor middag där det skulle vara prisutdelning och lite sådant. Jag ringde genast runt till alla i företaget och alla blev glada och ville komma.
Sedan dess har det varit hemlighets makerii vårat företag. Vi har köpt klänningar i hemlighet, men självklart visste de närmsta om det, som till exempel Daniel, Pappa och mormor. Det är i alla fall super kul att vi vann! och lagret som vi har kvar och som vi aldrig trodde skulle bli av med har redan tagit slut och nya sulor måste nu tillverkas. UNDERBART!

Tänke nu avsluta med juryns motivering
"De såg inte bara problemet utan också möjligheten. Vi har alla upplevt samma problem. Fötterna blir lätt varma och illaluktande i skor. Problemet blev en strålande affärsidé för UF-företaget Happy Feet. Med energi,glöd och målinriktat arbete har ungdomarna tagit fram och tillverkat en produkt som tillfredställer ett väl definerat behov. Genom att hitta och kombinera olika material har de använt sin kreativitet för att utveckla och testa fram en skosula så att fötterna varken blir våta eller illaluktande"

Det som hände under kvällen får jag skriva om imorgon eller nått... Orkar inte just nu, har varit på denna middag + mingel sedan 17 idag...
2009-04-29 @ 23:26:57 Mitt liv Permalink


Kommentarer
Postat av: Annika

Vad underbart!!!!! Vi sa ju att ni skulle lyckas när ni spånade på idén. Jättekul och STORT grattis. Jag är nyfiken på om ni vann något och var middan god??? / KRAMAR

2009-04-30 @ 18:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0