....

Sitter just nu och lyssnar på coldplays lugna och mysiga låtar, det går runt många tankar i mitt huvud. Men det största och mesta som jag har tänkt på är hur det egentligen är med Morfar... Han är inte alls som han alltid varit och är på väg utåt...Han vägrar gå till en läkare för att få hjälp och tydligen har han sagt till mormor när hon föreslagit det att han inte vill, för då kommer han bli inlagd och aldrig komma hem.
För mig har alltid Mormor och Morfar varit odödliga, de har aldrig funnits en tanke hos mig som har tänkt att någon som detta skulle hända med just dem. Men tydligen var det inte så. Morfar är väldigt svag i benen och har svårt att komma upp ur fotöljen han alltid sitter vid i vardags rummet och han har svårt för att komma ner också.
Idag när jag var på väg hem därifrån hittade jag honom halvt på golvet. Han hade lutat sig åt sidan från sin kontors stol för att plocka upp laddaren till sin kamera som jag hade bett om att få låna. Jag försökte hjälpa honom men han vägrar ta emot hjälp.
Han äter knappt något längre och han har alltid varit den jag retade när jag var mindre för att han hade en sån stor mage.

Jag är riktigt orolig och rädd att min morfar snart kommer försvinna ifrån mig.....
2009-08-04 @ 23:14:45 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0