2009

Jag har inte skrivit något sedan förra året, men jag har inte orkat helt enkelt, för tid har jag haft massor av,  men har valt att göra annat i stället...

Nyår var helt okej, vi var som sagt hos Daniels gamla klasskompis och hans flickvän, alltid lika trevligt med alla människor som var där, dock var inte all dricka och mat som de gjorde där lika trevlig, jag säger bara mustar mackor och drinkar. Jag har bilder på dessa mustar grejer, men jag tror nog inte att ni vill se dem, det var inte de trevligaste som sagt.
Vi kom i alla fall hem vid åtta på morgonen och somnade i sängen på direkten, vilket var mycket skönt, hade försökt somna i soffan borta på festen men pojkarna hade bliviit 14 år igen och var bara allmänt jobbiga då...

Nyårsdagen var en kort dag ska jag säga er, vi vaknade vid tre på eftermiddagen och satte oss och åt Annikas egengjorda köttsoppa, otroligt gott när man inte mådde så bra. Sen började vi spela poker, jag som aldrig hade spelat förr kollade på första omgången, sen kom Bullen (en vän till familjen) och han hjälpte mig en bit på travlen, sen så råkade jag komma bland de bästa och slog Daniel alla tre gånger som vi spelade. Sen fick jag höra att Malin inte alls gillade mig längre och att jag borde visst ha spelat förut....
Sedan så somnade jag rätt tidigt den dagen, innan 12 slaget i alla fall...

i fredags så åkte vi alla till IKEA i kållered, alltid lika kul att gå runt där och leta reda på allt man vill köpa, som min och Daniels soffa till exempel. Daniel fick ett par 30 cm höga sängben till sin säng, vilket jag också nu är sugen på, det blev faktist grymt snyggt när sängen är så här hög som den är nu. Sen har han fått dubbelsängs täcke också, vilket är otroligt mysigt. Sånt vill jag också ha. Sen så köpte Annika och Håkan fyrkantiga tallrikar, jag och Daniel blev smått avundsjuka på dessa, fast de stora tallrikarna som de köpte var vita, vi vill självklart ha svarta fyrkantiga tallrikar. Usch jag känner att IKEA kommer ta det mesta av min lön när den kommer om 20 dagar.
På kvällen spelade vi poker igen men det gick då inte lika bra för mig och jag åkte ut näst först.

Igår så åkte jag och Daniel iväg med Sten till Bäckebol för han skulle köpa en tv, han var för kräsen och vi åkte hem igen efter 1½ timma utan en tv. Han körde oss sedan till Maxi där jag och Daniel skulle köpa sås, chips och dip och Sten åkte hem igen för han skulle iväg till en annan kompis borta i Skene.
Jag och Daniel gick hem med våra saker som vi hade handlat och åt lite mat som Annika tidigare hade gjort iordning, Sen låg vi och myste och gick ut med hunden. Sedan fixade vi dippen och myste i varsin fotölj och kollade på Scrubs.

Det var mina första dagar på 2009 gott folk, förresten har jag inga nya nyårslöften, men en uppföljning på 2008s nyårslöften kommer nog senare idag =)
2009-01-04 @ 13:25:49 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0