Gifta sig inom ett år?

Jag och Daniel hade en diskussion idag via sms. Jag låg och kollade på tv och hittade något tråkigt program på kanalen E! Programet handlade om hon den elaka i Ugly Betty och om hennes liv fram och tillbaka. Om hennes giftemål och barn fram och tillbaka, hon gifte sig i alla med sin andre make efter ett år.
Jag förstår inte hur man kan gå och gifta sig med någon man näst intill nyss har träffat!?

Jag smasde Daniel om detta i alla fall och han sa att det var vanligt, men det vet jag väl. Min mamma och hennes nya gifte sig också efter ett år, om ens det hade gått så länge.
Han frågade hur lång tid jag tyckte att det skulle gå, och jag svarade runt fem år! Jag menar, efter ett år, man är ju nästan fortfarande nyförälskad, man har ingen aning om hur den andra personen är i alla situationer och än mindre vet man om man vill vara tillsammans med denna person resten av sitt liv!
Daniel sa att det vet man aldrig.

Men ändå! Gifter man sig efter ett år så måste man ju nästan ha förlovat sig efter 6 månader och det är defenitivt för tidigt att börja planera ett bröllop :P

Men jag antar att alla är olika, men nej! minst fem år. Daniel får allså vänta i ca ett år till ;)



Daniel på vår tre års dag.

2009-11-24 @ 17:01:27 Mitt liv Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin & Oliver

crap, jag som gifte mig efter 4 år :( Jag fick barn efter fem!!! :D

2009-11-25 @ 10:02:17
URL: http://malinhellnerottosson.blogg.se/
Postat av: Annika

OK, för att göra dig lite mer upprörd så, jag och Håkan träffades 14/8-86, förlovade oss 29/11-86, gifte oss 25/4-87, alltså 9 månader efter vi hade träffats, Malin kom 11/2-88 ganska exakt 1,5 år senare. Resten känner du till. Så fånga dagen och lev den väl, du vet aldrig vad som händer i morgon. / Kram

2009-11-25 @ 11:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0