Kusinmiddag och spårad utekväll för mig

I fredags vad jag ju som sagt på middag med mina kusiner. Vi åt super goda pizzor på resturangen Tavernan. Riktigt gott och jag, Anna och Rasmus lyckades få i oss två flasker vin under de timmarna vi satt där. Efter ett tag kom Kajsa förbi så att hon, jag och Rasmus kunde ta oss ut till Uppsalas uteliv. I alla fall för några till glas vin eller liknande var det tänkt...

Det slutade med att vi hamnade inne på red room och när det var en halv timma kvar tills mitt sista tåg hem till märsta gick så frågade Rasmus om jag inte kunde sova hos Kajsa så vi kunde vara ute längre. Jag var full redan då och smsade pappa snabbt och sa det att jag sov hos Kajsa. Det blev det ena glaset efter det andra och till slut slängde Rasmus ur sig att vi skulle shota, Kajsa föreslår Teqila och jag älskar Teqila så en shot till oss var, och efter det är det väldigt mörkt... Jag vet att vi efter någon timma började röra oss hemmåt och att vi på vägen hem mötte min andra Kusin Anna som hade gått hem till en kompis i Uppsala efter middagen. Jag fick låna hennes lipsyl, och det är typ allt jag kommer ihåg. Helt plötsligt var vi vid en bro där Rasmus skulle ta kort på oss. Ja visst tänkte vi (antar jag) och dessa kort blev ju mycket fint... eller inte...
Sen var vi helt plötsligt hemma hos Kusin, och det är nog ändå en bra bit till honom. Men vi kom hem dit och lite senare kom Ludvig, här börjar mitt minne klarna men det hände ändå inte så mycket, vi satt och pratade och åt vitlöks bröd. Ungefär här kommer jag på att jag har tappat mitt rosett diadem så antagligen fick någon lycklig rackare ett fint diadem den natten...

Det började bli sent, klockan var säkert runt 4 då jag och Kajsa bestämmde oss för att gå hemmåt till henne, och också är en bra bit att gå. Det tog sin lilla tid och mina fötter värkte och Kajsa stackarn fick skriva sms till min pojkvän eftersom jag inte kunde se så bra på nära håll... Men hem kom vi vid halv fem och jag däckade på direkten i sängen de hade.

Det var dock inte lika roligt att vakna upp vid 10 för att Kajsa skulle börja jobba vid 12. Men upp kom jag. Men sen när jag kom hem till Märsta och min säng så somnade jag om några timmar... Skönt var det...


Nästan hela kusin skaran på pappas sida. Dock saknas Mattias


Inne på Redroom, mycket fin och tillgjord bild


Jag och Kajsa innan Teqila shoten




Efter Teqila shoten


Bro bilderna


Som Kajsa sa "domkyrkan ser ju bra ut i bakrunden i alla fall"


Hemma hos Rasmus i hans soffa.



2009-10-28 @ 21:41:31 Mitt liv Permalink


Kommentarer
Postat av: Annika

Ha,ha som det kan gå, tur att du fick sova hos Kajsa. Synd att du tappade ditt fina diadem, du får önska dig ett nytt i julklapp. / Kramar

2009-10-29 @ 10:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0