Kommer jag verkligen klara av det?

Det är många tankar som snurrar i mitt huvud angående högskolan/universitetet, en stor fråga och fundering som jag har är, kommer jag verkligen klara av det? Jag menar det är ju en helt annan sak än gymnasiet. jag är en som person som helst vill ha många små prov istället för ett stort, och som jag har uppfattat det så är det stora prov (tentor) istället på högskolan.
Sen så har jag lite svårt för att vara öppen mot nya människor. När jag började ettan på gymnasiet till exempel gick jag först helt själv i en ny klass, kände Thomas lite halvt men inte så jag hade umgicks med honom annars. Jag pratade inte med någon i klassen och kände mig utanför, men så fort Madde började i min klass så blev det bättre, jag började prata med fler och fler i klassen och nu i slutet av trean blev man kompis med de flesta.
Men börjar jag på högskolan så kommer det inte komma någon annan kompis som byter klass utan jag måste klara mig själv...

Fick nyss en kommentar från en klasskompis från gymnasiet på facebook, jag hade skrivit som status "Vill börja plugga på högskolan/universitetet, men hittar ingen bra utbildning" Hon hade kommenterat så här "Tro mig, det vill du inte, det är slitit värre, men ganska kul också"....

Får fundera vidare
2009-09-03 @ 15:26:29 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0