Fredagen

Fredag:
Som sagt så gick inte tågen som de skulle och det tog mig tre timmar att komma hem från skolan. Väl hemma så hade jag 1½ timma på mig att göra mig klar innan Jimmy skulle komma och hämta mig för att köra mig till Arlanda. När jag kommer dit så smsar Daniel mig och säger att det snöar så sjukt mycket ute att han helst inte vill köra till Landvetter för att hämta mig och säger åt mig att ta bussen, något jag inte har gjort på säkert ett år men det löser sig tänker jag.
Väl framme vid gaten träffar jag på Mattias som också är med i Göteborgs nation i Uppsala och dessutom bor han även i Kungälv där Daniel bor. Vi sitter på olika ställen på planet och bestämmer oss för att ses vid pressbryån inne på Landvetter. Han ska nämligen också ta flygbussen till Göteborg.
På landvetter snöar det och blåser och jag förstår varför Daniel inte vill köra till flygplatsen. Bussarna kommer aldrig och jag och Mattias får problem med att köpa biljett till bussen då automaten inte vill fungera, men till slut fungerar det. Och sen ca 45 minuter efter att vi landat kommer bussen som ska ta oss till Göteborg.

Väl inne i Göteborg möter Daniel upp oss på Nils terminalen får vi slipper ta ännu en buss och snälla som vi är så får Mattias åka med oss. Dock blev det lite svårt då Mattias hus låg mitt i en backe som vi knappt kom upp eller ner ifrån. Men till slut fungerade det.
Sen kom vi äntligen hem! Det hade varit en alldeles för lång och jobbig dag så jag somnade ganska snabbt, skönt det!
2010-02-21 @ 14:11:02 Mitt liv Permalink


Kommentarer
Postat av: Rasmus Orsén

Ojojoj, ja det låter inte som den fredagen du hade förväntningar om när vi pratades vid. Men bra att det ordnade sig till slut i alla fall.

2010-02-23 @ 23:06:32
URL: http://rollywood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0