Tågen till skolan fungerade ju i alla fall

Som rubriken säger så fungerade allt fint när jag skulle till skolan. Förutom det att folk från Hemtex Kungsgatan ringde och frågade om jag ville jobba 12-19 idag. Men där satt jag på ett tåg åt helt andra hållet och skulle till skolan. Det känns väldigt bittert ska jag tala om för er! Men hon skulle spara mitt nummer i alla fall om det skulle behövas någon annan gång. JAG VILL JOBBA!

Även om tågen fungerade som dem skulle för en gångs skull så betyder det inte alls att de fungerar på väg hem. Nej för då möts jag av skyltar som säger "Ersättningsbuss för Upptåget" Alltså mitt tåg. Så det var ju bara att kolla vart den gick ifrån och tro mig Uppsalas buss central är banne mig inte lätt att hitta i. Det byggs om massor osv. Men hittade en ersättningsbuss som gick till Arlanda, vilket bara var skönt så slapp jag sitta och åka fram och tillbaka från Väsby.

På vägen hem smsar Sandra och frågar om jag ska med till Eurostop och visst kan jag väl det. Följer med henne och går runt där ett tag. Sen kom pappa upp med bilen dit och jag fick köra hem. Gick väldigt segt i början och fick kärringstop (!!) När fick jag det sist liksom!? Men vi kom iväg i alla fall och Sandra överlevde, vilket hon fruktade att hon skulle göra.

Väl hemma gjorde jag mat och sen somnade jag, smart som jag är. Kommer säkert inte kunna somna nu bara för det...
2010-02-09 @ 22:27:53 Universitetsliv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0