Universitetet

"Ni ska förbereda en muntlig presentation av samtliga tre frågor. Observera att svaren skall kopplas till litteraturen samt innehålla egna reflektioner.
Dessutom ska ni besvara en av frågorna skriftligt på 2 A4-sidor, 12 punkter, 1,5 radavstånd. Uppgiften skickas in via mail till ansvarig lärare senast 3 feb kl. 13.00.Seminariet är obligatoriskt. Vid frånvaro skall skriftliga svar inlämnas på samtliga frågor: 2 A4-sidor per uppgift, 12 punkter, 1,5 radavstånd.

1.    I kurslitteraturen diskuteras de så kallade sub-primelånen. Beskriv denna typ av lån. Vilken roll hade dessa lån i den finansiella krisen?

2.    Beskriv hur krisen på den amerikanska bolånemarknaden har spridit sig globalt.

3.    I Gunthers artikel talas om behovet av att finna en medelväg vid framtida reformer av det finansiella systemet. Diskutera vad författaren menar med detta.
"


Jag känner mig helt vilsen i kursen, eller, inte bara i kursen utan det hela universitet grejen.
Hur ska jag hinna läsa ut en bok på 200 sidor med ren grekiska för mig tills på onsdag, hinna svara på dessa frågor som också är ren grekiska, och dessutom få en av frågorna att få ett svar på TVÅ A4a sidor?

Vad har jag gett mig in på...
2010-01-30 @ 14:39:27 Universitetsliv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0