Var är en kris, recession, depression och konjunkturcykel?

Frågan som står i rubriken håller jag nu på att svara på, de är inför seminariumet. Har ju inte så mycket tid imorgon att skriva ner allt så måste göra mycket nu idag istället. Uppgiften ska vara inskickad senast 13.00 på tisdag och jag har en kännsla av att jag och Sara inte kommer hem så tidigt imorgon. Då halkan börjar kvart i ett. Och jag har för mig att den håller på i 4 timmar. Plus ca en timmas rese tid... Så det är lite jobbigt. Men jag har bara mig själv att skylla då jag inte tagit tag i saken tidigare. Men Jag vet i alla fall vad en recession och depression är. Eller, jag kan skriva mer utförligt om dem. Kriserna och konjunkturcykeln är svårare... Dessutom ska vi skriva ner när det inträffat en kris/recession/depression/konjunkturcykel.  Det blir också lite svårt. Jag tycker då att konjunkturscyklarna är hela tiden... BNP ökar och sjunker hela tiden skulle jag vilja påstå...
2010-03-07 @ 21:46:18 Universitetsliv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0