Flytten till Göteborg

För varje dag som går, kommer jag närmare en flytt till Göteborg.
Tanken är att jag i Augusti flytter över till andra sidan Sverige för att leva mitt liv där. Efter Juli månad finns det inget som längre håller mig kvar här i Stockholm, och jag har en plan på vad jag ska göra i Göteborg. Jag ska studera och förhoppningsvis jobba extra på Hemtex, måste mejla massa butiks chefer där nere och höra om det finns något litet extra jobb till mig i någon Hemtex butik.

Igår pratade jag och Daniel om detta i telefonen, om hur vi ska få över mina saker till Göteborg och hur vi sen ska göra om hans lilla rum så det finns plats även för mig.
Tanken nu är väl att Daniel och Rickard förhoppningsvis tar sig en roadtrip hit i sommar med bilen, då kan jag skicka med dem lite kläder och liknande redan då som jag inte behöver här hemma. Sen kommer ju även jag åka ner lagom till Daniels födelsedag och kan även då ta med mig lite saker.
Sen när jag får min stora lön i Augusti så ska vi till IKEA, där ska det köpas två malmbyråer som vi förhoppningsvis kan ha i det lillarummet... Det kommer nog bli fint, har målat upp lite i mitt huvud.

Längtar sjukt mycket till min lilla flytt om två månader!


Två veckor efter att vi blivit tillsammans, helt oventande hur vår framtid skulle se ut.

2010-05-30 @ 15:36:18 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0