Säljar samtal

Hade nyss min gamla ställis här, som jag skrev om tidigare idag. Det som det hela handlade om var att de försökte rekytera folk till ett kaffe försäljarföretag, alltså säljer kaffe maskiner. Det var ett riktigt gott kaffe och vi sa att vi skulle tänka på saken, men vi vet inte riktigt, man måste gå in med en rätt mycket pengar för att få sälja detta och det är inte säkert att man får tillbaka dem på ett tag, man måste då få fler folk att sälja produkten och så vidare.
Det kan gå riktigt bra om man lyckas, men vi känner inte allt för många folk som dricker kaffe som skulle kunna lägga ner pengar på detta och inte heller folk som skulle vilja sälja, så tror vi kommer tacka nej ändå, skulle prata med min gamla ställis i helgen...

Vi får tänka vidare på saken, men det känns som det är andra prioriteringar vi behöver göra när det gäller pengar.
2011-02-24 @ 23:19:28 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0