Ett ärligt och personligt inlägg

Jag vet inte riktigt om jag borde skriva detta inlägg, eller om jag bara ska strunta i det. Får göra som så att jag skriver det, sen får vi se om det publiceras eller inte....

Grejen är som så att jag under några år kämpat med vikten, jag tror min viktökning började i högstadiet då jag började rata skolmaten, till en början gick jag ner massor i vikt och höll på att få en ätstörning, men klarade mig undan.
Senare i högstadiet så ersattes lunchen oftast med en pollypåse och cola burk eller sibylla hamburgare. Så antingen snabbmat, eller godis, det var min lunch.
Samma sak var i gymnasiet, även fast jag åt lite oftare i skolan så blev det ändå mycket spring till Coop och ica och köpte mycket godis och sånt strunt.
Hemma hos pappa fick jag börja laga mat själv vid 16 års ålder eftersom mina föräldrar skilde sig, något jag absolut inte hade något emot, har alltid gillat att laga mat. Dessutom fick jag köpa inköpen själv från mataffären, vilket gjorde att jag kunde köpa massor med sötsaker, pappa gick med på det.
Jag har sedan dess ökat i vikt stadigt och säkert, vilket inte har gjort mig glad.

Men nu är jag snart 21 år och det är dags att göra något åt vikten. Så i tisdags åkte jag och Daniel till Maxi och köpte Naturdiet som jag nu har ätit i två dagar, (idag blir min tredje) Det smakar apa (!) i alla fall shakesen, barsen är sjukt goda. Men det hjälper i alla fall, ställde mig på vågen nytt, - 2 kg på två dagar. Nu jävlar!
2011-01-21 @ 12:01:38 Mitt liv Permalink


Kommentarer
Postat av: annika

Snyggt jobbat Des!!! Men glöm inte att du är vacker och fin som du är men man ska trivas också, vissa saker känner man bara själv! // Kram

2011-01-21 @ 13:25:38
Postat av: sara

Shakesen är ju jättegoda! Iallafall dom jag äter :p

2011-01-21 @ 16:28:12
URL: http://saramistander.blogg.se/
Postat av: Sara

Eller vänta. du menar väl dom där pulversakerna? för dom är supersnuskiga! jag tänkte på dom här smoothie, för dom är riktigt goda! :p

2011-01-21 @ 16:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0