Det brinner!

Idag när jag åkte till jobbet runt halv tolv så kände jag att det luktade lite i huset, tänkte inte mer på det utan åkte till jobbet och jobbade på som vanligt.
Vid tre smsade Daniel och sa att vi hade rökutveckling i huset och att brandmännen var på plats, kände mig så där lagom dum som inte larmat om lukten jag tidigare under dagen.
Sen när jag skulle åka hem så kom jag ner till vårt garage (som är under hela huset) och såg att brandbilen stod i vägen för mig, så åkte ut på vägen igen och parkerade på en fickparkering istället.
När jag var på väg hem såg jag att Sportlife (ett gym) hade fått utrymma och när jag kom runt hörnet såg jag att det var folk utanför vår port också. Precis då kom Daniel ut för att röka så vi stod och pratade lite med poliserna och brandmännen som var på plats, tydligen är det en mellanvägg nere vid garaget som börjat brinna, eller ja, ryka rättare sagt, och som sedan har eskalerat under dagen.
Jag kände att det var lite obehagligt så vi åkte upp till Annika och Håkan så vi kunde äta lite osv.
Sen runt åtta bestämmde vi oss för att åka hem, men då åkte vi med Håkan hem, så vi lämnade bilen hos dem, gillar inte att ha den ståendes ute här vid oss, vet aldrig vad det är för folk som springer runt här om natten.


Nu är vi hemma i alla fall, det luktar väldigt lite hos oss så vi kan vara här utan att ta någon skada. Runt tio ska det hållas ett informations möte nere på Combi (en krog/resturang) där polisen och brandmännen kommer informera oss vad som kommer att ske, om det ska utrymmas eller så.
Lite läskligt, men ändå spännande.


Sa jag att vi har första parkett till brandmännen och deras jobb? ;)
2012-02-05 @ 21:02:36 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0