Om mig

Jag ogillar starkt detta med att skriva det första inlägget i en blogg, man vet aldrig vad man ska skriva. Hur ska man börja? Det gamla vanliga? "Hej jag heter Desiree Wedberg, bor i en förort till Stockholm, även kallad Märsta, jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i snart 2½ år, bor med min pappa och lilla råtta Urban och på fritiden umgås jag med vänner samt går i skolan och självklart försöker jag ta så mycket kort som möjligt med systemkameran Canon Eos 350D." Hur tråkigt låter inte detta. Samma gamla texter som alla skriver, men nu får det vara så, dock kan jag utvecka det hela lite mera...

Jag bor som sagt i Märsta som ligger 3,7 mil norr om Stockholm. Jag bor med min pappa i centrala Märsta men mamma bor inte alls långt ifrån. Jag har 3 syskon, men räknar bara med 2, jag har nämligen inte så bra kontakt med min syster. Men i alla fall, min mista lillebror heter Conrad och är snart 1 år, en söt liten sak som kommer dyka upp en hel del här i bloggen skulle jag väl kunna tro. Min andra bror heter Tommie och är 15 år, han bor borta i någon köping. Han bor där borta för att han har ett handikap, också kallat ADHD.
Min pojkvän Daniel är 19 år och bor faktist ända borta i Göteborg, ja tänka sig, jag har ett distansförhållande, sånna som aldrig håller som folk säger. Men tänka sig att vårat har gjort det i 2½ år och mer kommer det säkerligen bli. 
Jag ska snart börja mitt tredje år på gymnasiet och går Handels- och- administrations programmet och trivs bra där.
På fritiden umgås jag med vänner och med min älskade Canon Eos 350D som jag köpte i April detta år, det är inte dirket någon proffsig kamera men den duger alldeles utmärkt för mig som vill börja lära mig systemkameror. De jag fotar mest är natur, har försökt mig på människor men gillar inte alls de bilderna, så håller mig till natur, och som ni ser på min header där uppe så lyckas jag väl ganska bra?
Lite övrigt då, som ni kanske kommer märka ibland så har jag dyslexi vilket gör att jag har svårt att stava vissa ord. Jag ska försöka kontroll läsa så gott jag kan för att detta inte ska bli något problem för er och eran läsning.

2008-07-16 @ 14:59:55 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0