små försök att bli en bra fotograf: förstorningar

När jag var nere med Kajsa på centrum så passade jag på att gå in på den lilla butiken foto center och skulle höra hur mycket ett 50 mm canon objektiv och hur mycket en förstoring på 40 x 50 cm. Objektivet hade dem inte ens så det var bara att glömma, men förstoringar kunde de dock göra, men en förstoring på 40 x 50 cm skulle kosta mig 170 kr, och jag vill göra minst tre stycken, och bara ramarna kostar 120 kr som jag vill också. Som Kajsa sa " du får skaffa dig en billigare hobby". Men på Japan Photo i Göteborg kostar en 40 x 50 cm förstoring 150 kr, det är ändå 20 kronor mindre och på tre bilder blir det 60 kr så det blir rätt mycket sen i slutändan i alla fall.  Men men, det löser sig väl. Mina förstoringar ska jag i alla fall ha och dem ska pryda min vägg.
Kom på det också, att det är nog en perfekt present att ge bort till någon äldre, än tavla med förstorad bild som jag själv tagit. Personligt och bra =)

2008-07-21 @ 15:09:28 Små försök till att bli en bra fotograf Permalink


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Gillar denna bilden ;D Trots att jag ser lite lustig ut ^^ haha

2008-07-21 @ 16:28:16
URL: http://optimistfjolla.blogspot.com
Postat av: Sofie

Skön bild det där, vad ör det för foto du hålle rpå med mest? sak eller "porträtt? letar efter nån som är skicklig med kamera som orkar hållas med mig nån dag :D

2008-07-21 @ 18:40:07
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: Annika

Tja, en liten hint....jag fyller snart år.....vad kan jag önska mig??????

2008-07-21 @ 19:48:39
Postat av: Malin H O

Kolla på extrafilm.se, dom ska tydligen vara ganska billiga..!

2008-07-21 @ 20:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0