Ingen som helst tillit till kommunen!

Idag var det menningen att min morfar skulle få komma till ålderdomshemmet och alla har varit inställda på det. Så jag ringde nyss mormor för att se hur det hade gått. Men hon gav mig nyheterna att morfar inte får flytta förrän imorgon.  De hade tydligen platsbrist där han skulle få komma. Men vadå, har de mer platser imorgon? Beräknar de att en ska gå och dö idag?
Blir så förbannad! Dessutom ska stackars mormor börja jobba imorgon bitti vid 6 på morgonen och sen kommer hon till morfar på eftermiddagen och sedan måste hon åka till sigtuna, då hennes mamma skulle ha fyllt 100 år. Så mormor och hennes syskon ska gå till graven och sjunga som hon sa "helan går"

Vi får väl se hur det blir imorgon. Som sagt, jag har ingen som helst tillit till kommunen!
2009-12-15 @ 12:51:47 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0