Middagen i onsdags

Jag fortsätter väl på min lilla berättelse om vår middag....

Minglet som vi först skulle på började 17.10 och hela gruppen plus två av våra lärare hade samlats utanför Scandic vid Infra City där minglet och middagen skulle hållas. Vi gick in och pratade med receptionisten och sa att vi skulle på minglet som skulle hållas i penthouse. Vi kom upp dit, men det var helt tomt på folk, inte en kotte var där. Men vi fick en liten rundvisning där ändå, det var grymt stort, trevåningar med fem sovrum massa jacuzzi och bastus. Där skulle man vilja bo, plus att det låg ju på 24 våningen, ni kan alltså tänka er vilken utsikt det var.
Efter rund turen åkte vi ner igen till plan ett och möttes av Nilla (hon som bjudit in oss alltså) som sa att minglet hade fasnat där nere vid den andra entrén. Vi gick dit och minglade runt och drack vin till 19.00

19.00 blev vi bjudna in till Ballroom, där middagen skulle hållas. Det var bordsplacering, och jag hamnade vid samma bord som Maria som är med i vår UF grupp. Brevid mig fick jag en regional politker och på andra sidan ägaren av Scandic. Jag fick massor och råd och liknade saker som de kunde hjälpa till med. Efter att förrätten var uppäten som bestod avkräftstjärrtar och äppelconfit med fänkål, var det dags för prisutdelning. Här började det bli närvöst ska jag tala om för er. Efter tre andra priser var det vår tur, och hjärtat hoppade som aldrig förr. Vi fick den fina motiveringen, en check på 2000 till företaget och blommor.

Sedan var det dags för varmrätten som bestod av aprikosglaserat kycklingbröst med mörk getsås. Det smakade gott och samtalen med denna politeker fortsatte som var lite mer än salongsberusad av vinet vi fått till maten och minglet.

Mellan varmrätter och efterrätten spelade Åsa Jinder för oss på sin nyckelharpa och det var mysigt. Framför allt när låten "längtan efter dig" kom, den tycker jag om eftersom den sjöng alla sexor när vi slutade sexan då.
Efterrätten bestod av chokladmousse med dadelconfit, men denna åt jag inte alls mycket av, det var jätte sött och dadel saken gillade jag inte alls.
Vet detta lager gick några från vår UF grupp runt med en lista så att folk kunde beställa sulor, och tro mig, vi som aldrig trodde att vi skulle bli av med vårat laget vi har kvar, vi måste nu beställa in nytt material för att alla ska få sina sulor. och det känns underbart...

Sedan kom pappa och hämtade mig och Madde, och det blev sängen på direkten efter att jag bloggat lite.

Det var i alla fall jätte roligt att vara där, och vart man än vände sig fick man massor av råd av de andra företagarna, det var trots allt en företags middag kan man säga.  Bilder togs det inte många av tyvärr, eftersom min systemkamera känns lite för klumpig för att ta med på ett sådant event och min lilla kamera har gått sönder. Och Madde som hade med sig sin kamera hade slut på batterier, vilket sög, men det var proffsiga fotografer som var där, så när vi kommer med i tidningen lovar jag att ta kort på det och lägga ut det på bloggen! =D
2009-05-02 @ 00:27:54 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0