Tanke ställare så här på eftermiddagen

Fick ett mejl från en person som jag kommer kalla för X i detta inlägg, men det är en han. Jag trodde först att det var ett kedjebrev  men efter att ha läst ämnet "Läs detta..! Dåliga nyheter" eller något liknande så öppnade jag det.

Jag fick en större chock. Jag har vetat att X har varit sjuk under en tid men visste inte vad för sjuk, antog väl att det var en förkylning eller liknande. Men så visade sig att det inte var.

X berättade att han hade fått cancer. X är inte mer än 21 år och har redan cancer. Det hade börjat i prostatan och har nu spridit sig till lungorna. Den är även elakarad. Men prognosen såg bra ut och överlevnads chansen var också hög. Imorgon åker X in på cell gifter och liknande.

Det är svårt att få till sig detta. Som sagt är personen bara 21 år, men denna cancern drabbade tydligen folk mellan 0-25 år och är ingen sådan vanlig prostata cancer utan det var tydligen en ren slump att den hade börjat just där.

En tanke ställare får man allt...
2009-11-25 @ 13:41:54 Mitt liv Permalink


Kommentarer
Postat av: Annika

Plötsligt känns min förra kommentar ännu mera aktuell. Hoppas det går bra för X. / Kram

2009-11-25 @ 16:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0