Årsresume

Januari:
Gjorde om grunden till bloggen, och de grunderna har jag fortfarande
Började läsa Millennium treologin och blev helt fast
Började min sista termin på gymnasiet
Jag fick ett chock besked av min förra chef att mitt jobb/praktik skulle läggas ner dagen efter.
Var på shoppingtur med Madde då min första stora lön kom.

Februari:
Jag köpte lite ny inredning till mitt rum, vilket verkligen behövdes
Hittade äntligen en ny prakik, då på Hemtex i Väsby
Min första middag till Sandra och Sara skedde, dock blev det en misslyckad middag...
Jag beställde mig en förstoring på en bild jag tog i formatet 70 x 100 cm
Första filmen i millennium treologin kom ut.
Jag och Sandra tyckte att vi kunde ställa upp i melodifestivalen om de kunde ta in Carolina af ugglas
Jag och Madde åkte till Kungsberget med skolan och åkte skidor.
Satt på UF mässan i två dagar och sålde våra fina doftsulor
Jag, Sandra, Sara, Daniel, Kajsa och Jossa åkte på 23 timmars kryssning
Jag och Daniel firade 3 år tillsammans

Mars:

Jag fick reda på att jag skulle få jobba på Hemtex under sommaren
Jag fyllde 19 år
Vi började planera inför studenten och studentskivans Tema blev bestämt, ett team som jag kom på.
Jag började klicka hem universitets kataloger för att spana efter programm och kurser
Vi fick äntligen våra älskade studentmössor och student kläder.

April:
Vi hade vår studentskiva
Satte mig på ett plan till Göteborg efter 3 timmars sömn
Jag blev super sjuk i Göteborg och hostade sönder lungor och hals om nätterna, vilket Daniel inte var så glad över
Åkte ner till Skåne för första gången och hälsade på Malin och Stefan när Olivers dop var.
Efter en vecka i Göteborg och Skåne fick jag sätta mig på ett plan hem igen när skolan började.
Jag började få lite panik över vilken klänning jag skulle ha på studenten
Bjöd mina vänner ännu en gång på middag, denna gång krävde de tre rätters, vilket jag självklart fixade åt dem
Jag och pappa tog första steget mot körkortet, vi gick alltså handledar kursen tillsammans
Jag och mitt Uf företag vann bästa UF företag i Upplaands Väsby och fick gå på ifn middag, ta emot pris och vara med i tidningen

Maj:
Jag gick på min bästa väns student skiva i Uppsala
Började känna av pressen att studenten var nära, allt skulle in samtidigt i skolan
Jag blev äntligen klar med mitt projektrapport som jag jobbat med hela årskurs tre.
Hade en super mysig mösspåtagning med mina vänner från klassen
Jag och Sandra tog våra saker och la oss för första gången i sätuna parken för att sola inför studenten
Min älskade pojkvän tog körkortet!
Jag fick reda på mina betyg från trean, alla MVG förrutom Religionen där jag fick VG
Jag började längta efter sommarn och havet i Göteborg
Jag bestämde mig för att ta en gammal klänning på studenten

Juni:
Jag tog studenten!
Åkte på roadtripp med Elin och Daniel till Göteborg
Blev så där lagom roligt sjuk igen som i april direkt efter studenten
Jag skickade ut mina tackkort
Levde livet i Göteborg i tre veckor
Fick äntligen åka till havet
Kajsa kom och hälsade på i Göteborg då hon skulle tävla med friidrotten, blev en mysig dag på Liseberg
Åkte hem igen

Juli:
Började jobba på Hemtex
Daniel fyllde 20 år!
Jag övnings körde
Fick extra jobba på Hemtex i Mörby Centrum
Hade mysiga grill kvällar hemma hos bröderna Alzén,något som jag saknar extra mycket just nu
Köpte äntligen ute möbler till min balkong
Bjöd hem Sandra, Sara och kajsa på drinkar och snacks på min balkong och jag, Kajsa och Sara fortsatte kvällen med krogen.
Gjorde om min design igen på bloggen
Åkte på bil race stup i kvarten
Började länga efter hösten och alla mysiga klädesplagg
Åt middag med mina kusiner hemma hos dem, en lite annorlunda tacos från vad jag är van med....
Jag var på Gröna lund med vänner
Hade en otroligt jobbig jobbvecka, under 13 dagar var jag ledig tre...
Jag fick för mig att jag ville börja jobba med naglar, något som jag glömde bort rätt fort.

Agusti:
Gjorde min sista schema lagda pass på Hemtex
Började sakna Daniel igen
Jag, Madde, hennes pojkvän och Kajsa tog en roadtripp till Gävle för att se Itchy Daze <3
Daniel tog sin feta röv och åkte till mig.
Min kusin bjöd med mig till schwiz, men jag tackade senare nej
Jag och Daniel gick äntgligen och såg Coldplay på Stadion! En av de lyckligaste dagarna i mitt liv!
Daniel åkte hem igen
Jag och Sara åkte till kista för att handla massor för sommar lönen
Jag besökte frisören och klippte mig lugg
Jag bokade biljett för att ta mig till Daniel igen.
Elin fyllde 20 och Annika fyllde år samma dag, det blev party hos Elin och sedan utgång i Kungälv

September:
Jag började fundera mer och mer på högskolan
Började sakna skolan något otroligt
Åkte till allingsås med Daniel och hans familj för att Daniels kusin fyllde 18.
Äntligen kom den andra filmen av Millennium triologin ut.
Jag fick mer lön än beräknat och köpte då en ny mobil telefon
Började sakna vännerna där hemma och framför allt min lillebror
Åkte hem igen i slutet av september

Oktober:
Började månaden med att gå till tandläkaren och fick besked om att jag inte hade några hål kvar i tänderna!
Åkte på rimbo marknad med Madde
Sökte massor med jobb, men ingen nappade
Äntligen satte jag upp förstoringen som jag köpte i februari trots att jag sedan länge hade haft ram och allt
Firade kanelbullens dag hemma hos mig med Sandra och Sara
Sökte min kurs på Uppsala universitetet, alltså Ekonomisk Historia
Hade lite mysiga filmkvällar med Sara och Sandra hemma hos mig
Började fundera på en nu tatuering
Skickade ut massor med spontanansökningar till olika Bokia butiker, men fick endast svar av en, som dock tackade nej
Åt middag på resturang med alla mina kusiner, kvällen avslutades med en krog runda med Kajsa och Rasmus, vilket inte slutade så där jätte bra...

November:
Började må psykiskt dåligt av att sitta hemma.
Min mormor hjälpte mig så jag fick komma till Göteborg i två veckor hos min älskade Daniel.
Skrev lite mera spontanansökningar
Sen efter två veckor av vilan i Göteborg var det dags att åka hem
Hemma igen blev det bio premiär på inte mindre än new moon med Kajsa och Sara

December:
Blev ledsen över att jag inte kunde julhandla till mina nära och kära då jag inte hade pengar till det
Jag var på bloggträff med Sandra och Carro inne i Stan
Min morfar blev dålig och hamnade på sjukhus
Kom in på min kurs på Uppsala Universitet!
Morfar blev bättre igen
Var och kollade när bästa lillebror hade lucia firande på dagis
Jag fick äntligen börja jobba igen, Hemtex i solna behövde mig under julen
Jobbade för det mesta
Firade Jul hos mormor
Gick ut både på julaftons kvällen och juldagen'
Åkte till Göteborg
Firade nyår hemma med Daniels familj och vännner.
2010-01-05 @ 16:36:45 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0