Schweiz dag ett (21 September)

Dagen började ju lite så där som jag mmsade in till bloggen om. Min kusin Ludvig hade försovit sig, så mina kusiner kom lite för sent till Arlanda, men vi hann med planet och som tur var låg starbucks precis vid gaten så det var nära.

Flygtiden gick sjukt fort, helt plötsligt såg vi alperna och det var dags att landa i soliga Genevé, väskorna fick vi fort och vi mötte mina kusiners pappa utanför tullarna, in med allt i bilen och sedan en 1 timmes bilresa till Neuchâtel där vi skulle bo. Men vi blev inte långvariga i huset, bara lämna väskorna, kollade runt och sen direkt in i bilen igen för att åka till ett köpcenter för att äta lunch och handla lite mat inför veckan. Dock fick vi veta att alla resturanger stänger efter 14 i Schweiz för då är lunchen slut, sen öppnar de igen tills det är dags för middag, men vi lyckades i alla fall få tag i en ost paj med sallad, (klockan var alltså 14.10 när vi kom fram)
Efter lunchen skulle vi gå ner till Coop för att handla, jag ville mest kolla på alla viner i matbutiken, men blev snabbt uttråkad av allt, så jag och min andre kusin Rasmus gick upp till H&M för att köpa mig ett par solglasögon, de jag hittade var nersatta till 5 franc (en franc = 7 kronor ungefär) och sen uppstod det lite problem i kassan, jag tog fram mitt H&M kort, eftersom jag inte visste om det fungerade i detta land, men grejen var den att tjejen i kassan inte kunde någon engelska, utan bara franska, och min kusin har en knackig skol franska, så det fungerade inte så med språket, men det hela slutade i alla fall med att jag fick personal rabatt, så tror jag fick glasögonen för 3 franc till slut.

Efter köp centrumet bar det av hem igen med all mat, och lika fort iväg igen med bilen till en utsiktsplats för att kolla på bergen, dock var det alldeles för dimmit för att se de stora bergen så det fick bli en kaffe istället.

Sen åkte vi hem igen och började med maten, super god ost fondue.

Och ja, där slutar väl dag ett skulle jag väl säga, eller ja, vi var sen hemma, jag satt väl mest vid datorn och drack vin, medan mina två kusiner spelade biljard tills det var lägg dags.

Bilder från dag ett


Solnedgång mot bergen


Jag - Rasmus - Ludvig
Vet att jag hade lagt upp en liknande bild tidigare.

Neuchâtel

2010-10-03 @ 23:02:49 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0